2 augusti 2012

Semester och en sekund

Har tränat riktigt bra senaste tiden. På minuskontot loggar jag öl, vin, godis och grillat. Enbart hälsominus dock. På semestern unnar jag mig allt som kommer i min väg. Långhelgen i Göteborg gav umgånge med eliten,
sprit, öl, glass och Bruce Springsteen.
Sagolikt. Såg båda konserterna. Väl "hemma" på Oknö igen så blev det formtoppningsförsök inför Kalmarmilen. Ett lopp som arrangerades för andra gången igår. Musse Mohammed dök upp och krossade. 29:22. Galet! Rejäl motvind i ca 3 km av de 10. Motvinden mellan 8 och 9 spolierade mina chanser till PB. Jag är ändå positivt överraskad över att kroppen ville lika mycket som huvudet. 37:41 blev det officiella resultatet. En(!) sekund över PB. Är varken arg, ledsen eller besviken. Snarare fylld av tillförsikt inför hösten. Peace!

Inga kommentarer: